• בודהיזם

    בלוג הטיולים – טיול מאורגן לסצ’ואן

    הטיול שלנו במחוז סצ׳ואן לוקח אותנו אל גבולותיה של סין, התרבותית והגיאוגרפית ויפגיש את המטיילים עם מגוון אדיר של נופים ואנשים. ממקלט הפנדות בצ׳נגדו, אל הבריכות המופלאות של ג׳יוג׳איגו, לשיפולי הרמה הטיבטית ועד ליערות הבמבוק האדירים. בדרכנו נפגוש סינים, טיבטים ועוד מיעוטים שחיים במחוז סצ׳ואן. נבקר במקדשים מרהיבים, כפרים ציוריים ועוד מגוון אתרים חשובים ומרשימים. כמובן, נזכה גם לטעום ממאכליו הנפלאים והידועים של מחוז סצ׳ואן.

  • אסלאם

    בין הבותסאן להר, פמיר וחבל בדחשאן

    בדחשאן הוא שמו של מחוז הסטורי אשר היום מחולק בין גדותיו הטג’יקים והאפגנים של נהר הפאנג’ (אמו-דאריה). בימים עברו המחוז נודע בריחוקו ממרכזי הכח של האימפריות השונות באיזור מרכז אסיה, אך עמקיו ובמיוחד עמק ווחאן הנידח, שימשו כנתיב חשוב של דרכי המסחר המובילות מערי חורסאן אל עבר אגן טארים וסין גופא.

  • בודהיזם

    סדרת העיירות העתיקות – טאגונג (塔公), סצ’ואן

    מיד כשמגיעים לעיירה טאגונג (塔公) שבמערב סצ’ואן ודורכים בכיכר המרכזית, מרגישים איזשהו שינוי באוויר ובאווירה. “המערב הפרוע” הטיבטי כאילו פתאום נגלה לעיניך ברגע – בוקרים טיבטים, יוגורט יאק ברחוב, מקדשים מרהיבים, הערבות ופסגות ההרים שמחבקים את העיירה מכל צד.

  • אמנות

    אמנות סינית – בטיק יונאננזי

    בד הבטיק המקומי של עמק דאלי, המיוצר במיוחד במספר כפרים השוכנים מצפון לעיר העתיקה הנושאת את שמו, אמנם אינו מקומי לחלוטין לאזור, ונראה כי הובא לאיזור יוננאן על ידי בני באי ממסעותיהם הרחוקים לדרום מזרח אסיה, אך עם השנים ספח השפעות מקומיות ואזוריות והפך לאבן יסוד של מערכת מלאכות היד העשירות של בני באי, ויוננאן כולה.

  • אוכל סיני

    תמונה אחת שווה אלף מילים – הג’יאודזה המושלם

    ג׳יאודזה (או דים סאם, דמפלינגס, גיוזה או כל שם אחר) הוא מאכל כל כך פשוט – כופתאה קטנה עשויה בצק דקיק ונמתח שעוטף מילוי מסוגים שונים ומשונים. הפשטות הזו, אך מצד השני היכולת לייצר מגוון של טעמים, הופכת את הג׳יאודזה למאכל שמסמל את סין יותר מכל. את הגי׳אודזה אוכלים כמעט בכל מצב, בכל שעה ובכל מקום- באירועים מיוחדים (ובעיקר בחג הלאומי), כמנה חמה בתחנות הדלק, במסעדות יוקרה ובכל מסעדת רחוב. אין ספק, מדובר בכופתאה צנועה וקטנה שהיא פשוט עולם ומלואו.

  • החיים בסין

    תמונה אחת שווה אלף מילים – מפגש מיוחד בסואופו

    על המסתורין המקסים של דנבה (丹巴, Danba) כבר כתבנו כאן בעבר, הנפה ההררית היפה במערב סצ’ואן היא בהחלט אחד המקומות הנפלאים ביותר בסין כולה. בביקור האחרון שלנו שם, לפני כשנה, זכינו למפגש יוצא דופן ומרתק שנתן לנו הזדמנות להכיר יותר מקרוב את ההיסטוריה המקומית.

  • החיים בסין

    תמונה אחת שווה אלף מילים – חג ניקוי הקברים

    חג ניקוי הקברים, הידוע בשמו הסיני צ׳ינג מינג (Qingmingjie 清明節), הוא אחד החגים החשובים והיפים בלוח השנה הסיני. החג קשור בקשר הדוק לאחד הערכים המרכזיים בתרבות הסינית כולה – כיבוד האבות. מושג זה, שמקורותיו נעוצים הרחק בתרבות הסינית העתיקה, מהווה חלק מרכזי בפילוסופיה הקונפוציאנית ובכלל בתרבות הסינית. המשמעות של כיבוד האבות היא בקשר המשפחתי בין הדורות – בין עם מדובר על דאגה של בנים (ובנות) להוריהם; ובין אם מדובר על הפולחן שעושים הדורות החיים לדורות שחלפו מן העולם.

  • בודהיזם

    תמונה אחת שווה אלף מילים – הנזיר והחתול

    וירוס הקורונה אמנם מונע מאיתנו לבקר בסין, אבל הגעגועים והזכרונות חזקים מתמיד. ההפסקה (הקצרה, בתקווה) נותנת לנו זמן לחזור לכל המקומות שהיינו בהם; למפגשים המרתקים; לנופים ואנשים. הפתגם הידוע אומר: “תמונה אחת שווה אלף מילים”, אז לקחנו לנו אתגר קטן – תמונה אחת, אלף מילים (לכל היותר) שיחד מתארים אחד מהמקומות, המפגשים, הדמויות שנתקלנו בהם במהלך טיולים בסין בפרט ובאסיה בכלל. אנחנו מזמינים אתכם להשתתף – שלחו לנו תמונה וטקסט מטיול שלכם בסין/אסיה, מדי שבוע נפרסם בבלוג שלנו סיפור אחד. פעם בחודש סיפור אחד יזכה בפרס מגניב! אז בלי להכביר במילים, הנה סיפור שלנו, שמתחיל כך – נזיר דאואיסטי וחתול נפגשים במנזר בודהיסטי…

  • tour advice
    טיול מאורגן לסין, טאגונג

    המלצות לטיול – דרום מערב סין

    טיול לסין הוא פעמים רבות טיול של פשרות. בין אם אתם נוסעים כמטיילים עצמאיים, או מטיילים בקבוצה קטנה, הגדול העצום של סין ועושר האתרים המסנוור שבה עשוי לגרום לתחושת החמצה הנובעת מהרצון לראות, לחוות ולטעום הכל. ככל הנוגע לטיול בסין, אנו מאמינים בגישת ה”יותר הוא פחות”, וכי הנסיון להכיל את גודלה ומורכבותה העצומה של סין בטיול אחד נידון לכישלון, וכי עדיף לחזור אליה לטיול נוסף מאשר לנסות ולהקיף את כולה בטיול מתיש ומכביד. עם זאת, אם בכל זאת יש רצון או כורך לנסות ולהקיף במשהו את העושר האדיר הכרוך בטיול בסין בטיול עצמאי או באחת מקבוצותינו, יש לנו כמה המלצות שאנו מקווים שיאפשרו לכם לחוות את המיטב שיש לטיול בסין להציע, גם כשמדובר בטיול יחיד ומוגבל בזמן.

  • בודהיזם

    בלוג הטיולים – טיול מאורגן לנהר הצהוב

    הטיול לנהר הצהוב מעניק למטייל חוויה יוצאת דופן, בה הוא זוכה לראות את סין על גווניה השונים ודרך אתריה הידועים והמיוחדים, תוך כדי הכרת הסיפור החשוב והייחודי של הנהר הצהוב לתרבות ולהיסטוריה הסינית.